Формувальне оцінювання як чинник модернізації процесу навчання в закладі загальної середньої освіти в умовах воєнного стану пов’язане з такими важливими завданнями:
- сприяти впевненості учня у власних силах;
- надавати орієнтири, корисні поради на певних етапах навчання;
- сигналізувати по складнощі;
- забезпечувати діалог «учитель – учень»;
- формувати стратегію успішного навчання.
Мета формувального оцінювання — корегувати діяльність педагога й учнів під час освітнього процесу, аби поліпшувати навчальні досягнення. Формувальне оцінювання передбачає вивчення прогалин чи недосягнутих результатів. Його не фіксують у класному журналі.
Формувальне оцінювання — необхідна умова інтерактивного навчання, під час якого формується культура спільного обговорення у класі, розвиваються навички критичного і творчого мислення, а також створюється середовище, що заохочує учнів запитувати. Таке оцінювання підтримує впевненість учнів у тому, що кожен із них здатен поліпшити свої результати.
Одним з основних принципів формувального оцінювання є позитивність. Тобто аби зворотний зв’язок і результат навчання був позитивним, учитель має бути відповідно налаштованим — і коли викладає навчальний матеріал, і коли пропонує учню допомогу під час виконання завдань. Так учитель має змогу отримати більше інформації про те, що саме учні знають, як міркують, що і як вчать, а отже, має більше можливостей для корегування й удосконалення освітнього процесу.
Немає коментарів:
Дописати коментар